Business Provider Group - Szakmai cikkek
Bejelentkezés

Szakmai cikkek

E-export - Exportáljunk online!

Transpack 2012 V.szám

Az interneten az elmúlt években több ezer szakmai témákra és/vagy régiókra specializálódott online piactér jött létre. A virtuális üzletkötés lehetősége a vásárlók és az eladók körében is egyre népszerűbb. Nem véletlenül, hiszen a virtuális piacterek gyorsan és egyszerűen, költségmentesen, vagy költségtakarékosan érhetők el; ráadásul gyakran több látogatót vonzanak, mint például egy jelentős ráfordítást igénylő nemzetközi szakkiállítás. Az online export azonban veszélyeket is rejt magában. Az alábbi írásunkban a kecsegtető lehetőségeket és azokat az íratlan szabályokat foglaljuk össze, amelyekkel mérsékelhetjük a kockázatokat.

A teljes cikk letölthető PDF formátumban:

E-export-Exportáljunk online_2012_V.pdf [1 168 236 bytes]
PDF dokumentum

A külpiaci értékesítésről dióhéjban

Transpack 2012 IV.szám

A sikeres exporttevékenység alapja a megfelelően kidolgozott stratégia, mely a cég meglévő adottságaira, eredményeire épül. Nincs ez másképp az értékesítés esetében sem. >>tovább...

Professzionális exportmarketinggel az üzleti sikerért - Újra lehet pályázni külpiaci kereskedelemfejlesztésre!

Transpack 2012 jan-febr.

Exportban érdekelt kkv-k figyelem: a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) kereskedelemfejlesztési pályázatot írt ki 2011. évi és 2012. első félévi akciók megvalósítására. >>tovább...

Sikerexport – Az alkalmazkodás művészete

Új lehetőségek a nemzetközi kommunikációban

Az utóbbi évtizedekben a világgazdaság egyre gyorsuló változásának lehetünk szemtanúi. A világpiacot a globalizáció és az integrációs tendenciák érvényesülése határozza meg.
>>tovább a teljes cikkhez...

Iránytű a nemzetközi marketinghez - Az exportmarketing irányelvei és buktatói

Ön sikeres vállalatot irányít, mely idehaza szép eredményeket könyvelhetett el az elmúlt években? A további növekedéshez új, nemzetközi piacokat keres, de már a kezdeti lépéseknél nehezen leküzdhető akadályokkal találta szembe magát? A következő írásunkat az Ön figyelmébe ajánljuk!
>> tovább a teljes cikkhez...

„Szerelem” első látásra?

Az első benyomás jelentősége a nemzetközi üzlet világában

Lehet, hogy a látszat néha csal, mégis félig nyert ügye van annak a cégnek, melynek a bemutatkozása jól sikerül a potenciális üzletfelek előtt. Aki viszont csak a termékében bízik, és kevéssé törődik a részletekkel, könnyen lemaradhat a versenyben. Tapasztalatok egész sora bizonyítja, hogy a prezentációkor vétett hibákat később már egyáltalán nem, vagy csak nehezen lehet korrigálni.
>>tovább a teljes cikkhez

Korszakváltás a külkereskedelemben

A külkereskedelmi vállalatoktól az exportmarketingig

Magyarország kisméretű belső piaccal és közepes jövedelemmel rendelkező, közepesen fejlett ország, mely mind az erőforrások és a termelési tényezők, mind pedig a piacok tekintetében erőteljesen függ a külgazdasági kapcsolatoktól. A pozitív külkereskedelmi mérleg segítene átvészelni a válságot, de a tendencia ezzel ellentétes: csökken a kivitel és nő a behozatal. Mindez nem csupán a kedvezőtlen gazdasági feltételekkel, vagy a tőkehiánnyal magyarázható. A legtöbb magyar kis- és középvállalat egészen egyszerűen nem rendelkezik a sikeres exporthoz szükséges szakértelemmel, gyakorlattal és kapcsolatrendszerrel.

Do you speak English? …és az Ön fordítója?

Az anyanyelvi szintű kommunikáció jelentősége az üzlet világában

Nem is olyan könnyű válaszolni a címben feltett kérdésre, ha mi magunk nem tartozunk azon szerencsések közé, akik a keresett idegen nyelvet anyanyelvi szinten beszélik. Hogyan válasszunk fordítót, honnan tudhatjuk, mennyit ér a munkája, és mi a biztosíték arra, hogy a kézhez kapott anyagokkal valóban elérhetjük kommunikációs céljainkat? Az alábbi írásunkban összefoglaljuk a témához kapcsolódó legfontosabb tudnivalókat.
>>tovább a teljes cikkhez...

A márka varázsa

Branding az iparban

Magyarországon a business-to-business piacon ma még nagyságrendekkel kevesebb figyelmet kap a márkaépítés, mint a fogyasztói piacon. Jóllehet ebben a szektorban a klasszikus reklámeszközök alkalmazása kevés eredménnyel kecsegtet, a megfelelő branding szerepét óriási hiba lenne alábecsülni. Egy jól bevezetett és karbantartott ipari márka ugyanis stabilabb, és hosszú távon jóval értékesebb lehet, mint azok a brandek, melyeket a sokmilliós költségvetésű televíziós reklámokból ismerünk.
>> tovább a teljes cikkhez...

Kiút a válságból

Export recesszió idején

A gazdasági válság kiszámíthatatlan következményei miatt sok a bizonytalanság a makrogazdasági prognózisok körül. Kérdéses, mennyivel csökken a kereslet a magyar exportcikkek iránt az EU-ban, mennyire esik vissza a lakossági fogyasztás, az sem tudható, megállítható-e a beruházás-csökkenés különféle támogatások, ösztönző programok segítségével. A kis- és középvállalkozások különösen nehéz helyzetbe kerültek, melyből az export lehet a kiút. Tévedés lenne azonban a kivitelt az „előremenekülők”, illetve a gyenge forintból adódó lehetőségekre építők utolsó mentsvárának tekinteni. Az export az innovatív, minőségi termékeket gyártó cégek alapstratégiája kell legyen.
>>tovább a teljes cikkhez...

Tudni szeretnéd? – Kérdezd meg, vagy nézz utána!

A piackutatás jelentősége a Business-to-Business (B2B) szektorban

A B2B világában sokáig nem vettek tudomást a piackutatásról, ma is a szélsőségek jellemzőek e téren. A nagyvállalatok többnyire külső „szakértőkre” bízzák a feladatot, és irdatlan összeget fizetnek a szolgáltatásért; a kicsik pedig egyáltalán nem költenek rá, mert úgy vélik, jól ismerik a piacot. Kutatás nélkül azonban a kis- és középvállalatok (KKV) lemaradhatnak a versenyben, mivel aktuális információk híján képtelenek rugalmasan reagálni a piaci kihívásokra.
>>tovább a teljes cikkhez...

Hogyan exportálunk mi? Szubjektív piaci szemle

Bizonyára ön is feltette már magának a kérdést, mennyiben értelmezhetőek a makrogazdasági statisztikai adatok a vállalkozások szintjén. Az átlagok ugyanis rendszerint elfedik az egyéni sajátosságokat, és nem derülnek ki, melyek azok a tényezők, amelyek sikerre visznek vagy bukásra ítélnek egy céget. Három napot töltöttünk az Industria-n és a Chemexpo-n abból a célból, hogy előre kiválasztott cégekkel elbeszélgessünk. Arra voltunk kíváncsiak, mennyire sikeresek ezek a cégek az exportban, és mennyire használják professzionálisan a rendelkezésükre álló marketingeszközöket. Nem előre meghatározott módszertan alapján dolgoztunk, csupán a szubjektív benyomások gyűjtése volt a cél. Nézzük, milyen tapasztalatokat szereztünk!
>>tovább a teljes cikkhez...

Gyakorlat teszi a mestert!

A tárgyalástechnika jelentősége és alapjai

Az üzleti élet bonyolult társasjáték, ahol a résztvevők megpróbálják elérni céljaikat, miközben folyamatosan figyelik „játékostársaik” lépéseit és reagálnak azokra.
>>tovább a teljes cikkhez...

Hogyan tárgyaljunk a B2B szektorban?

Tárgyalástechnika a nemzetközi piacokon II.

Irigylésre méltó az a cég, melynek munkatársai kiváló szakemberek és jól felkészült tárgyalópartnerek is egyben, akik itthon és külföldön is képesek megfelelően képviselni a vállalat érdekeit.
>>tovább a teljes cikkhez...