Business Provider Group - Marketing glosszárium - "H"
Bejelentkezés

Marketing glosszárium - "H"

Szavak és definíciók

harvesting

Piaci stratégia, melyet akkor alkalmaz egy vállalat, ha pénzszűkébe kerül a hosszú lejáratú piacon, vagy nem rendelkezik megfelelő előrejelzéssel egy adott termék várható keresletcsökkenéséről. Ilyenkor a cég rendszerint különböző módokon maximalizálja a termék forgalmát, pl. árat csökkent, vagy telíti a piacot. A stratégia lényege, hogy az adott termék esetében minél rövidebb idő alatt érjék el a lehető legnagyobb profitot.

headline

Fősor, vagy főcím. Reklámszakmai kifejezés, a különféle hirdetések (sajtó, internet, óriásplakát, DM-anyag, tv spot, stb.) elején alkalmazott, tipográfiai eszközökkel is hangsúlyozott figyelemfelkeltő sor, mely utal a témára. Általában a headline a hozzátartozó képpel együtt hat igazán. A jó headline tömör és érdekes; lehet akár egyetlen szó, gyakrabban egy mondat, néha két-három rövid mondat. Feladata, hogy felkeltse a befogadó érdeklődését, aki ezután az egész reklámot elolvassa. (Nem tévesztendő össze a szlogennel!)

horizontális integráció

Egy adott piacon azonos tevékenységet végző vállalkozások szerződéses együttműködése / egyesülése, melynek célja az üzleti pozíciók megerősítése, illetve a piaci verseny csökkentése. A B2B szektorban a horizontális integráció egy adott piacon gyakorta egy teljes iparágat képvisel.

hosting

A számítástechnikával kapcsolatos különféle üzemeltető szolgáltatások összefoglaló elnevezése. Web hosting / szerver hosting: webhely (webes tárterület és kiszolgáló) üzemeltetése – azaz az internetre szánt weblapokat kiszolgáló, folyamatosan elérhető, állandó internet kapcsolattal rendelkező szerver elhelyezése és üzemeltetése. Domain hosting: az internetes tartomány üzemeltetése, hosting plan: üzemeltetési csomag.

HTML e-mail

Olyan e-mail, mely a weblapokon szokásos összes vizuális eszközt felsoroltatni képes HTML (hypertext markup language) formátumot használja. Professzionális kidolgozása mellett hatásos eszköze lehet a márkaépítésnek, vagy a márkaimázs erősítésének. A B2B szektorban azonban figyelni kell arra, hogy a levél célközönsége milyen levelezőrendszert használ. A nagyvállalatoknál szokásos MS Exchange, vagy Lotus Notes levelezőrendszerek a TEXT formátumot támogatják.